Samoprzylepne taśmy pakowe papierowe – zalety i wady
Zalety | Wady |
Samoprzylepne taśmy papierowe dobrze komunikują wartości marki związane z dbaniem o środowisko | Wyższy koszt w porównaniu z taśmami PVC czy PP |
Niska emisja CO2 podczas produkcji, łatwe do recyklingu | Mniej odporne na uszkodzenia |
Biodegradowalne i ekologiczne | Wrażliwe na wilgoć |
Dobrze przyjmują nadruki i oznaczenia | Wymagające specjalnej uwagi przy aplikacji |
Dobre do pakowania lekkich przedmiotów | Nieodpowiednie do ciężkich i ostro kanciastych przesyłek |
Dobra przyczepność i wytrzymałość klejenia (cecha zależy od jakości danego producenta) | Większa sztywność, co dla niektórych jest cechą niepożądaną |
Powyższa tabela przedstawia zarówno wady, jak i zalety stosowania pakowych taśm papierowych. Wybór odpowiedniego rodzaju taśmy zależy od Twoich potrzeb i priorytetów. Bardziej zależy Ci na cenie? Potrzebujesz przede wszystkim wytrzymałości, bo wysyłasz duże, ciężkie paczki? Czy może chcesz wzmacniać autentyczności swojej marki, którą komunikujesz, jako dbającą o środowisko?
Sprawdź, co zyskujesz, wybierając samoprzylepne taśmy papierowe!
Taśma papierowa vs „typowa” – co zyskujesz na ekologicznym rozwiązaniu?
Kraft, kraftowe – trudno dokładnie określić, co to obecnie oznacza, bo z pierwotnego znaczenia, z czasem, zostaje w świadomości odbiorców coraz mniej. Obecnie to bardziej wrażenie, rodzaj doświadczenia, jakie zapewnia dany produkt oraz bardzo silny trend.
A taśmy papierowe, szczególnie te brązowe, bardzo się w niego wpisują.
Pierwsze wrażenie, jakie na odbiorcy robi Twój produkt jest bezcenne. A pierwsze wrażenie to paczka. Ten karton, to techniczne opakowanie w erze zakupów internetowych jest pierwszym wrażeniem, jakie Twój produkt wywiera na odbiorcy. Pytanie, czy wykorzystujesz potencjał swoich przesyłek?
Taśmy pakowe z tworzyw są powszechne. Stosuje je prawie każdy. Dlatego papier tak bardzo wyróżnia. Już przy pierwszym kontakcie widać, że marka się stara. A co to dla Ciebie oznacza? Że momentalnie zyskujesz jako sklep / producent / sprzedający. Klient otwiera przesyłkę z innym nastawieniem i jego doświadczenie już jest lepsze.
Koszty i oszczędności – czy warto inwestować w samoprzylepne taśmy papierowe
Czy warto zainwestować w samoprzylepne taśmy papierowe, tak naprawdę omówiliśmy już powyżej i ostateczna ocena należy do Ciebie. Są marki, dla których ta inwestycja będzie genialnym działaniem wizerunkowym, są takie, u których niewiele to zmieni. Co jest jednak pewne – na decyzję istotny wpływ może mieć cena.
Dlatego też zamiast podawać Ci orientacyjne ceny, porównywać ceny konkurencji, które ulegają zmianom i kiedy czytasz ten artykuł, mogłyby był już nieaktualne, zapraszamy Cię do skorzystania z kalkulatora online!
Uzyskasz w nim wycenę różnych rodzajów taśm w kilka sekund. Chcesz porównać papierową taśmę brązową, białą, z klejem solvent, w wersji, gdzie zamawiasz więcej albo mniej? Zapraszamy!
A jeśli chcesz dokładniej poznać proces zamawiania taśmy, zajrzyj do tego artykułu – [Taśma z nadrukiem. Co powinieneś wiedzieć przed zamówieniem?].
Naturalny, brązowy papier, czyli Twoje mocne, eko pierwsze wrażenie
Wiesz, że autentyczność marki jest obecnie jednym z najsilniejszych trendów w komunikacji? Marki stają na głowie, szukając sposobów na pokazanie się z jak najlepszej strony. A czasem wystarczy po prostu samoprzylepna taśma papierowa.