Taśma pakowa – jak dobrać ją do swojej branży?

Taśma pakowa

Spis treści

Taśma pakowa a branża – co to ma do siebie?

Zacznijmy od kwestii technicznych. Paczki w Twojej firmie są głównie niewielkie? Czy może przede wszystkim bardzo duże? Raczej lekkie, czy ciężkie? Taśma pakowa musi znieść wszelkie warunki pogodowe, czy większość czasu spędzi w suchych miejscach? Od tego zależy, jaka taśma najlepiej spełni Twoje potrzeby.

Kolejny aspekt to charakter marki. Czy Twoja firma sprzedaje B2B czy B2C? To hurtowe dostawy? Czy typowo detal? Dla Ciebie i Twojego odbiorcy najważniejsze będzie solidne klejenie, czy może ważna jest też strona wizualna? A co z ekologią? Komunikujesz, że Twoja marka wdraża działania przyjazne środowisku? Czy takie treści w ogóle się u Ciebie nie pojawiają? To wszystko też będzie miało wpływ na wybór taśmy dla Twojej firmy.

Priorytety – na końcu listy, jednak wcale nie mniej ważne. Zależy Ci na najwyższej jakości taśmy pakowej? A może na jak najniższej cenie? Chcesz ciekawy design? Rozważasz bardziej ekologiczną taśmę papierową, czy popularną taśmę klejącą z tworzywa? Tak, i te kwestie są istotne przy wybieraniu odpowiedniej taśmy.

Jak więc wybrać najlepszą dla Ciebie? Poniżej znajdziesz konkretne wskazówki.

Techniczne aspekty taśm do pakowania

Wśród taśm pakowych wyróżniamy:

  • taśmy papierowe – bardziej ekologiczne
  • taśmy foliowe – bardziej uniwersalne

Klejem na taśmie może być:

  • akryl głośny – zakres temperatur 0-40°C
  • akryl cichy – zakres temperatur -15-50°C
  • hot-melt – zakres temperatur -5-60°C
  • solvent (klej kauczukowy) – zakres temperatur -20-60°C
  • freezer – zakres temperatur -20-40°C

Techniki druku to:

  • SIAT – druk nawierzchniowy
  • SANDWICH – druk nieścieralny

Z tą wiedzą technicznie lepiej wybierzesz taśmę. Idźmy więc do kolejnych aspektów.

Marketing na taśmie samoprzylepnej? Tak!

Indywidualny nadruk lub logo, spójność z identyfikacją wizualną, ciekawe hasło lub kreatywna treść – to wszystko elementy marketingu, które możesz mieć na swojej taśmie pakowej.

Dlaczego w ogóle się nad tym pochylać? 

Bo wygląd paczki – kartonu i taśmy, to pierwsze wrażenie, jakie wywierasz na swoim odbiorcy. Robi się je tylko raz, więc tym bardziej warto o nie zadbać. Staranność pakowania, wygląd taśmy, nadruki na kartonie, materiały – to wszystko wpływa na reakcję Twojego klienta. Detale? Tak. Jednak to właśnie ich zbiór składa się na to, czy klient wróci do Ciebie na kolejne zakupy, czy poszuka alternatyw konkurencji.

Informacyjna taśma do pakowania paczek – mów do swoich odbiorców

Znaki ostrzegawcze, wskazówki do otwierania, informacje o pakowaniu pod nadzorem kamer, konieczności sprawdzenia zawartości w przypadku uszkodzenia taśmy czy dane Twojej firmy to przykładowe treści, które mogą znaleźć się na taśmie w zależności od branży w jakiej działasz.

Zaklejenie przesyłki to podstawowa funkcja taśmy pakowej, którą spełniać ona musi. Jak widzisz, może jednak dla Ciebie zrobić o wiele więcej.

Jak pakować smart – łączymy zalety

Wiesz już o taśmach pakowych wszystko, co konieczne do podjęcia świadomej decyzji zakupowej. Znasz też pewnie trójkąt szybko-tanio-dobrze, więc oszczędzimy Ci tłumaczeń, że konieczne są kompromisy. Z doświadczenia wiemy, że cena jest jednym z głównych argumentów przy wyborze taśmy, a tego aspektu jeszcze nie poruszaliśmy.

I nie zobaczysz tu wątłych widełek czy cen orientacyjnych. Zamiast tego zaprosimy Cię do kalkulatora online, w którym w kilka kliknięć wygenerujesz wycenę taśmy pakowej, jaka jest Ci potrzebna.

Szybko porównasz różne opcje, przeprowadzisz tyle wycen, ile tylko potrzebujesz i wybierzesz taśmę, która najlepiej wpasowuje się w Twoje wymagania. Brzmi dobrze?

Polecane hasła z encyklopedii

Taśma foliowa

Taśma foliowa

Inne wpisy